Alice in Wonderland



Äntligen har Alice kommit till Sverige. Som jag har längtat och pratat om denna film på bloggen och nu är den äntligen sedd. Jag skippade Örnsköldsvik lilla bio mot en större salong i Umeå. Självklart testade vi även på att se den i 3D vilken man egentligen inte behövt.

Visst är det roligt att se i 3D men Alice in Wonderland är en av många filmer som i sig inte behöver beskådas med de töntiga 3D-glasögonen. Karaktärerna, miljön och historien förbluffar en nog mycket och under hela filmen känns inte 3D som något måste.

Mina förväntningar på denna film har varit otroligt stora eftersom Alice och Tim Burton ser på papperet ut som ett giftermål välsignat i himmelen. Men jag måste ändå medge att jag är besviken på Burtons val av Alice som spelas av Mia Wasikowska. Detta pga. att hon, till skillnad från den Alice jag hade i tanken, är runt 20 år vilket lämnar den lilla flickan Alice till att bli en flicka som är på väg att gå in i den dödstråkiga vuxenvärlden.

Men trots att Alice vuxit på sig från boken till filmen, gör inte filmen mindre sevärd. Man kastas in i en annorlunda värld där verkligenhet och drömmar blandas och nya och något udda karaktärer dyker upp. Alla skådespelare går fullt ut i rollerna och blir verkligen den karaktär som de spelar. Så som helhet måste jag då medge att Tim Burtons Alice in Wonderland mötte mina förväntningar bra och som sant Tim burton-fan älskade jag den!

Kommentarer
Postat av: Sandra

Den va bra :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback