Aladin



Nej, jag har inte stavat fel på rubriken utan filmen heter faktisk Aladin och är en Bollywood-film som jag köpte under min tid i Indien. Det tog ganska lång tid innan jag tog bort plasten och skulle ta en titt på filmen men nu har jag äntligen gjort det och jag är väldigt glad att jag köpte just denna film. Som ni säkert redan har förstått har den många liknelser med den Aladdin film som vi är vana med från Disney men denna film handlar inte om en hemlös pojke som blir kär i en prinsessa och blir en i familjen.

Aladin är en föräldralös pojke som blivit mobbad hela sitt liv för hans namn. Disneys kända historia har alltså infiltrerat sig in i Indien och pojkarna tvingar unga Aladin att gnugga lampa för lampa. Plötsligt en dag börjar en ny tjej i skolan som Aladin får upp ögonen för - vacka Jasmine! Hon bjuds in på Aladins födelsedagsfest där han får ytterligare en lampa som gnuggas och ut kommer en livs levande Ande!

En historia blandad med kärlek, spänning och det onda mot det goda utspelas och jag måste säga att filmen var väldigt bra! Påkostad och trevliga sånger - precis som en bollywoodfilm ska vara!

Kommentarer
Postat av: Sandra

Pax för film kväll hemma hos dig och se denna film!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback