Prince of Persia

Idag påbörjades sommarlovet och med det i tanken firade jag och Elin med ett besök på vår lilla men ändå ganska mysiga biosalong. Blev ett ganska spontant besök men det är sådant som gör tillvaron intressant. Först var vi sugen på att se sex and the city 2 men eftersom Elin redan sett den valde vi att se en helt annan film - Prince of Persia.

Eftersom jag spelat spelet med samma namn förväntade jag mig en historia som skulle basera sig mycket på det spelet och funderingarna var många vill jag lova. Hur gör man en film om en gubbe som bara springer runt och hoppar på grejer och en prinsessa som inte gör annat än att kryper igenom sprickor och är allmänt jobbig? Jo, det ska jag berätta för er! Man följer inte spelets manus alls!

Prince of Persia är en populär familjeäventyr-fantasy-action-komedi som har de viktiga ingredienserna; En snygg hjälte som är sådär lagom skitig, en vacker prinsessa och fullt med kärleksgnabb innan de verkligen vågar inse att de gillar varandra. Filmen bjuder även på spännande miljöer, härlig ljussättning och ett och annat skratt med hjälp av den annars ganska tråkiga dialogen.

Är man sugen på renodlad action och förväntar sig något riktigt testosterontfyllt får man faktiskt söka sig vidare. Såhär i efterhand känns filmen lite lagom vilket i sin tur kanske inte alltid är speciellt bra. Men samtidigt smålängtar jag efter en uppföljare och vill gärna se Jake Gyllenhaal med sina väldefinierade muskler och lite småtöntiga ansiktsuttryck än en gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback