Praktikplats!

Eftersom skolan slutar imorgon och jag inte hade någon aning om vart jag skulle befinna mig på min praktik så tog jag och ringde till ACO efter skolan. Det är hon som håller i praktikplatserna och snacka om att jag är glad över att jag ringde!

I mars var jag på möte på Socialtjänsten i Umeå angående ifall jag skulle få praktikplats där. Mötet kändes bra men det fanns mycket få platser att kunna ta del av och självklart fick jag ingen. Efter det var jag i kontakt med ACO angående att jag ville att de skulle söka sig vidare söderut eftersom jag trodde att Umeå var kört. Det blev en hel del tjaffs och tillslut skulle en annan kvinna ringa mig angående praktikplatsen(vilket hon aldrig gjorde).

Så idag ringde jag upp ACO och frågade vart de sökte praktikplats för mig. Hon blev förvirrad och hittade inte mina papper någonstans! "du måste ha fallit mellan stolarna" fick jag höra då. NEJ! tänkte jag då ingen ens sökt någon plats för mig eftersom "jag inte fanns kvar". Vilka praktikplatser skulle finnas kvar då? Bottenskrapet som ingen ville ha? Så jag fick göra om min ansökan och ACO skulle ringa upp mig så fort hon fick reda på vad som skulle hända.

Jag hinner inte mer än att lägga på luren förän nästa Umeånummer ringer. "-HEJ! Du pratade nyss med annchristine va?". Smått förvirrad över den överenergiska kvinnan i luren får jag då höra att jag då fått en plats i Umeå på ett behandlingshem. Behandlinghemmet ligger i Vännäs och jag kommer ha mycket goda pendlingsmöjligheter med en annan tjej som ska vara på samma ställe som jag. Måste säga att det kom som en chock. Jag ska alltså inte alls bo i Sundsvall som jag förberett mig på utan istället blir det Umeå! Härliga Umeå med härliga vänner och en härlig gudson!


Kommentarer
Postat av: Sofia

Jag blev så glad för din skull :) Skönt att äntligen få veta vart du skall ta vägen om ett tag. Nu är det bara att ragga tag i ett boende ;)

Postat av: Sandra

Så himla roligt! :P

2010-06-04 @ 08:55:54
URL: http://sossandraschauman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback