Kick-Ass



Söndagar, en bakisdag för många. Själv spenderades söndagen med ett gott mående och mycket film. En av filmerna som beskådades var Kick-Ass. Hade hört mycket om den tidigare och kunde inte vänta längre på att skaffa mig en egen uppfattning. Många har sagt att den var hysteriskt rolig medan andra inte alls fattat vad den handlar om. Men har jag sett den och nu ska ni få ta del av min uppfattning.

En ung, töntig serietidningsnörd väljer att dra på sig superhjältetrikåer och försöker frälsa hela staden från ondska. Det är så dumt att det funkar och hela filmen bjuder på leenden i massor. Vi möter Dave som tycker att staden behöver en riktigt superhjälte och han har själv tänkt att axla den rollen. Men det går inte så bra och Dave hamnar på sjukhus. Men är det något som jag lärt mig från Dave så är det att man inte ska ge upp saker som man verkligen tror på.

Under filmens gång får vi möta ytterligare karaktärer som exempelvis Red mist och Hit Girl. Dave kastas in i den värld som han länge läst om i serietidningarna och ett krig uppdagas mellan våra superhjältar och skurkarna.

Måste säga att jag är förälskad i filmen. Den känns lagom töntig, riktigt härlig och fantastiska karaktärer. Denna film är ett måste!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback