Prima ballerina

Idag har jag varit ledig från jobbet och nu väntar 4 dagar med uppstigning klockan fem på morgonen. Så jag är snart på väg i säng vill jag lova er. Vill bara berätta lite för er om mig dag idag.

Vaknade vid niotiden som så många gånger förr och väntade ivrigt på att klockan skulle ticka iväg till 14.00 så jag och Sandra kunde ta oss vidare mot Umeå. Vi skulle lämna lite grejer i hennes lägenhet och även ta en titt på våran så jag var spänd av förväntan vill jag lova. Klockan 13.00 blev jag less på att sitta hemma och tyckte att det var dags att få komma ut ur lägenheten så jag kom på den briljanta idén att åka ut till skeppsmalen och besöka fyren som finns där. Jag har alltid varit förtjust i fyrer och havet och Sandra var inte sen att hänga på förslaget. Så hon kom och hämtade mig och vi for iväg.



Det är så himla vackert där. Solen sken, himmelen var blå och man kände doften av ett glittrande hav. Helt underbart! Som vanligt var vi inte alls rätt klädda för att klättra runt på klippor men vad gör det. Man gör väl det bästa med det man har? Vi var kvar där ett tag, tog en massa kort och bara njöt av solen och havet innan vi begav oss högre norrut mot Umeå och lägenheterna.

Efter en snabb visit hos Sandra och en ännu snabbare visit på ICA Maxi för att handla en korv begav vi oss mot Carlshem och min lägenhet som jag flyttar in i den 1 Augusti. Det var med förväntan och skräck som jag plingade på dörren vill jag lova. Vem skulle öppna? Har jag kommit rätt? Är lägenheten hemsk? Kommer det lukta konstigt? Vad gör jag om tapeterna var jättehemska? Vad gör jag om allt är underbart?

Dörren öppnades och vi fick komma in i lägenheten. Puh! Rätt lägenhet iallafall! Hur skulle då resten av titten gå? Jo, det gick rikigt bra. Tapeterna var okej, lägenheten var fin och den luktade inte alls konstigt! Längtar nu tills jag får flytta in i den och sätta min egen touch på allt.



Efter förhöret som jag hade med killen som bott i lägenheten vände vi hemåt men självklart med ytterligare ett stopp på vägen. Vi hade tänkt att ta ett snabbt dopp i Salusand men det kändes alldeles för kallt när vi väl kom fram så vi njöt istället lite av havslukten och åkte sedan hem igen.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Ännu en rolig dag på vift! :P

2010-07-20 @ 09:44:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback