Eclipse

Sverigepremiär. Trötta tjejer (och några enstaka killar som blivit ditdragna av de trötta tjejerna) väntade utanför biosalongen till sommarens största event! The twiligt saga - Eclipse på bio. Äntligen skulle vi få återse Bella, Edward och Jacob igen och må bäste vampyr/varulv vinna! Strax innan bion valde jag och Jenny att se igenom New Moon för att komma in i stämning och redan då irriterade jag mig på Bella. Hur kunde hon göra sådär mot Jacob? Där sitter de i en bil och har världens mysigaste stund och poff råkan hon se Cullens bil och då viftas Jacob iväg som en blomfluga. Hur skulle då denna nya film bli?

Jag älskade den. Den visade hur svår kärleken faktiskt kan vara när man slits mellan två personer. För vem har egentligen inte varit kär i två samtidigt någongång? Så valet mellan vampyren Edward och varulven Jacob är inte alls så lätt som man kan tro att valet borde vara för vampyrbruden Bella.

Den tredje boken tyckte jag var de bästa av alla böckerna och måste säga att den tredje filmen iallafall sätter sig över den andra filmen. Nyfödda vampyrer, mordiskt hat och dubbel kärlek är bara lite av det som gör denna film helt underbar. Heta kyssar och fräcka dialoger är lite av det andra som även det gör denna film komplett. Ett minus får den dock för att Bryce Dallas Howard inte alls spelar rollen som Victoria lika bra som Rachelle Lefevre. Howard kändes inte alls lika kaxig, fräck och sensuell som Lefevre vilket drog ner filmen något. Men trots det var den riktigt bra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback