Annica, Totoro och Spöket

Ja, rubriken låter nästan som att den kommer från en lycklig liten barnbok om vänskap som övervinner allt men så är det inte. Detta handlar om något helt annat.

Igår låg jag i min säng och vred och vände mig. Kunde inte alls sova. Sängen var för mjuk. Sängen var för knölig. Det var för varmt och det var för kallt. Jag ville inte ha täcke, sedan skulle täcket på ändå. Nä, ingenting stämde och klockan rusade framåt. Klockan blev elva, tolv, ett och två. PANIK! Skulle upp för att jobba vid femsnåret så vid tvåtiden blev hela sovandet ett stressmoment.

Jag och totoro låg där i sängen (nä, han hade inget problem att sova ska jag lova er) och plötsligt, vid två tiden smäller det till. Lite som om någon tappar en bricka med glasgrejer (men som turligt nog inte går sönder). Jag öppnar ögonen i mörkret och tänker för mig själv - "förbannade Totoro! Jag höll äntligen på att somna!". Jag kravlar mig upp ur sängen och söker efter lysknappen för att se hur stor skada han gjort. Lampan tänds och jag ser då att totoro faktiskt låg kvar i sängen som han gjorde hela tiden och stirrar nu helt besatt mot köksdelen där ljudet kommit ifrån. Så då har alltså tre av mina sju ljuslyktor ramlat omkull på något obeskrivligt vis. Hur är detta möjligt?!



Kan ju lova er att det inte är första gången det sker konstiga saker hos mig...

Kommentarer
Postat av: Ramona

äckligt!!

2010-07-07 @ 14:27:04
Postat av: Solid Snake

Ring Ghostbusters ;=)

2010-07-07 @ 16:22:17
Postat av: Annika

Haha, kan ju lova dig att Kaisers madrasser är hårda!

Postat av: Sandra

haha Usch!

2010-07-11 @ 16:09:01
URL: http://sossandraschauman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback