Yrsnö och spontanbesök

Jag överlevde den bitande kylan, de miljontals snöflingorna som snärtade mitt ansikte och den ishala backen under den nylagda snön! Mer kan man väl inte begära? Dock kan jag inte förstå varför jag offrade mitt liv för "organisation och omvärld", en bok som jag hatar mer än allt annat och som jag knappt kan förstå! Den är kass på att beskriva - varför har man just DEN som kurslitteratur då? Obegripligt!

Gick förbi såndär postmoped-grej idag också mitt i tumultet av snökaos. Då slog det mig, stackars den man eller kvinna som sitter på denna när snön yr omkring i vinden. Måste ju varit riktigt irriterande att inte kunna sätta sig under tak när det är sånt här väder. Visserligen ska de inte så långt men ändå. Tänk på de snötäckta breven!

 

Anders kom nyss förbi här också. Ni vet, den Anders som jag bodde ihop med för några år sedan i Umeå? Alltid roligt att få besök dock är jag inte lika förtjust i överraskningsbesöken som brukar kunna ske någongång då och då. Jag vill veta att någon är på väg så jag åtminstone hinner vika bort min säng, kanske ta bort lite disk och borsta igenom mitt ostyrliga hår. Men så fick det inte bli denna gång. Tur att han vet hur duktig jag är på oreda!

Kommentarer
Postat av: Sandra

haha ja man är ju dum. Varför gick man till skolan på oobligatoriska lektioner..?



haha Men Annica! Säg nån som inte har stökigt då man inte vet man ska få besök..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback