Lördagsmyskalas

Igår (eller snarare imorse) somnade jag vid sextiden på morgonen och hade då hoppats på en lång och behövlig sovmorgon. Men självklart hade Sandra andra planer för mig. Fick vid 10tiden ett sms där hon frågade om vi skulle gå på stan och jag tänker inte ens skriva ut mina tankar som bubblade upp då. Hur kan någon vara så dum att väcka mig vid denna tidiga timme?! Ja, gräsligt morgonhumör har man ju haft ibland...

Tillslut kom vi iallafall ner på stan och jag var på ett betydligt bättre humör. Vi mötte upp Carro, Sofie, Stefan, Johan och Henke för att gå en kort sväng på stan innan killarna skulle fara och se den livsviktiga hockeymatchen och vi tjejer skulle ta oss till Jysk och Willys för att handla mat till kvällens tacos.

 
 


Blev sedan en mycket mysig lördagkväll hos carro med god mat, massa kakor, en speciell tårta och spel. Vi skulle fira Carros 22års dag denna lördag (hon fyllde år i torsdags) och jag och Sofie hade användt all vår fantasi och kreativitet för att slå in hennes present. Vi hade gått ihop och köpt lila handdukar till henne (som hon hade sagt att hon önskade sig) men med våran tur hade någon självklart varit snabbare och givit henne lila handdukar innan. Detta gjorde att vi gjorde ett litet paket vid sidan om ifall hon skulle vilja byta dem senare. Fiffigt va?

Nä, nu är det dags att ta sig till sängs så man får fler timmar denna natt än förra. Imorgon ska man upp tidigt och agera flytthjälp/IKEAmöbel-monterare/moraliskt stöd inför flyttahemifrån-flyttning. Sedan blir det förhoppningsvis söndagsmys framför kanske en bra film.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback