IKEA-shopping

Ja, jag har ett otroligt ohändelserikt liv numera. Inget händer utan dagarna fylls med att strosa i affärer och skolarbeten. Skolan som inte ens dragit igång ännu!  Men tänkte iallafall slänga in ett inlägg om min lördag då jag, sandra, carro, ramona och Annica (ja, vi heter samma sak) begav oss till grannstaden Sundsvall för shopping på IKEA och Brista. Inte för att jag hade mycket pengar så shoppingen blev lite begränsad men jag är ändå mycket nöjd med vad jag kom hem med.

Jag här länge varit skrämmande less på min tråkiga servis så det var dags för en ny och det fick bli den lila servisen Färgrik. Mycket nöjd med dem faktiskt (18 delar för 299:-) sen köpte jag ett gäng muggar till för att kunna uppgradera allt i skåpet till min signaturfärg lila! Det blev även en matskål (inte som man ska äta ur utan som man kan förvara mat i) som kallades bästis. Tyckte den var så söt så den fick följa med mig hem. Sen blev den en del grejer till badrummet som jag känner att jag saknat. En större papperskorg och ett toalettpappersmagasin. Vem är inte less på att ha en plastpåse med toalettpapper i garderoben och aldrig ha koll på när sista rullen är på ingång. Därför är toalettpappersmagasinet ett måste! Det blev även en helt ny färg till mitt badrum som länge sett ganska grått och tråkigt ut. Den nya färgen är turkos så det fick bli nya handdukar och ett nytt duschdraperi. Så nu finns det färg i mitt badrum! Det blev även en spontanköpt lampa som fick följa med hem. Jag blev så kär i den när jag såg den så den hade inget annat val än att hoppa in i korgen. Glömde lägga ut bild på dem men den kallas Tallvik om någon orkar gå in på ikeas hemsida. Den var iallafall underbar och nu står den så fint i mitt fönster. Det blev även en hel del annat smått och gott som man inte kan komma undan när man åker till ikea (däribland ljus och klädrollers).

I huvudtaget var dagen jättehärlig och det var roligt att umgås med alla och ha en liten shoppingdag i sundsvall. Det gör jag alltså gärna om igen (när jag har mer pengar förstås!).

Kommentarer
Postat av: sandra

Ja IKEA var nice! Vill dit igen! haha :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback