9 - to save us

Jag och mina filmer tänker ni nog och ja, jag gillar film! Jag hoppas att det inte kommer som en chock för er men så är det. Iallafall såg jag (delvis gjord av) Tim Burtons nya film - 9 för bara någon dag sedan och jag har ännu inte riktigt bestämt mig för vad jag tyckte. Som ett sant Tim Burton-fan så måste jag medge att det inte var mycket Burton i filmen men den är mycket välgjord.

Man kommer in i framtiden där maskinerna utplånat människan och lever nu ett eget liv. Men en uppfinnare skapade 9 små dockor som i sin tur skulle rädda världen från förintelsen. Kanske låter det heltöntigt men storyn funkade väldigt bra. Dessa små dockor måste alltså försöka komma på ett sätt att förinta "hjärnan" som skapar alla maskiner, det är lättare sagt än gjort när du är en liten säck-docka.

Detta är kanske inte en film jag skulle betala mycket för att se men gillar man bra animerad film så kan det självklart vara värt en titt. Filmen är kort så det är perfect tidfördriv när du sitter där sent på kvällen men inte riktigt är redo att gå och lägga dig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback