Flytta hemifrån-stöd

Helgen som nu har varit kan nog bäst sammanfattas i ett enda ord - övertrötthet. För lite sömn förvändlar ofta mig till ett vandrande irritations- och klago-objekt vilket främst Jenny fått stå ut med. Har denna helg passat på att hjälpa henne i hennes första flytt - flytten hemifrån. Det har innefattat allt från ihopskruvande av möbler och en enorm utstädning av den nya lägenheten.

Om ni går i "köpa-nytt"tankar och tittar på Annikaserien inne på jysk så börja då söka er mot utgången. Jag brukar i regel gilla att skruva ihop möbler och jag och Jenny satte genast igång med ihopskruvandet av Annika nattduksbord. Jennys kille (självaste jysk-arbetaren) trodde att vi (som ovana möbel-ihopsättare) skulle behöva 45minuter för att bygga ihop detta lilla bord. Jag och Jenny antog utmaningen, körde igång klockan och började sakta men säkert skruva ihop allt. När lådan ska sättas på plats ser vi då att vi skruvat fast hyllan upp och ner! Då kom vi till den stora tankeställaren -"hur ska vi vända på den och vad måste plockas bort?".  Baksidan var redan ihopspilad och allt fastskruvat i varandra så det slutade med att vi fick försöka lirka ut alla spikar och försöka följa arbetet baklänges, lättare sagt än gjort. Men tillslut var hyllan vänd på och baksidan fastspikad igen. Då upptäcker vi att en av metallbitarna lådan ska sitta på sitter bakochfram vilket för att vi måste ta och lossa den och sedan skruva in den igen. Det var inte vidare jobbigt och gick relativt snabbt. Vi ställe nattduksbordet på benen igen och ser då att vi skruvat in den snett så vi måste lossa på metallbiten ännu en gång för att få den på plats. Men sen blev det ett mycket fint nattduksbord måste jag säga!

 

Annars har vi även städat ut lägenheten de skulle flytta in i. Jag förstår inte alls hur besiktningen har gått igenom då jag hittade närmare ett halvt uthällt kalaspuffs-paket i skafferiet. Så fort man drog trasan på en hylla blev den riktigt svart vilket var ett bevis på att de inte städat ut alls! Men lägenheten är riktigt fint och jag totalt älskar tapeterna i deras kök. Så ska mitt nästa kök se ut! Det är ett löfte jag ger mig själv.

 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback