(Tvätt)-dag

Upp med tuppen. Gäspa stort och sakta men säkert dra på sig de fulaste kläderna man har. Sätter upp håret i ett diadem och foppatofflorna är på. Det är tvättdag! Eller snarare trodde jag att det var tvättdag.

Bestämde mig igår att jag skulle ta mig an iallafall någon tvättmaskin och gick då upp så pass tidigt att jag skulle kunna ta den första tvättiden och sedan ha resten av dagen till förfogande att göra något roligt. Jag har hällt ut all smutsig tvätt på golvet, fixat den i högar och lagt dem i plastpåsar. Jag går till städskrubben och rotar runt lite, söker efter den lilla kartongen som läcker ut tvättmedel så fort man petar på den. Men finns den?

Nä, då har man glömt att köpa tvättmedel uppenbarligen. Detta har inte hänt på... ja, det har aldrig hänt! Suck och stön vad jobbigt allt kändes nu! Här sitter jag med smutstvätt över hela golvet och har ingen vidare lust att göra någonting alls åt den. Men eftersom man får besök idag bör man av ren hövlighet kanske plocka bort det?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback