Rödhårigare har roligare

Idag var det dags att göra något åt kråkboet som placerat sig på mitt huvud. Från att ha gått med ständiga tovor och dreadlocks bak i nacken har jag nu mjukt, silkeslent och glansigt hår. Precis som i reklmerna på TV! Känslan av nyfärgat och nyklippt hår är ibland underbart. Det är mjukt och luktar gudomligt och glansen kan man döda för. Dock är mitt hår otroligt statiskt för tillfället vilket kanske drar ner på den underbara känslan.

Iallafall kom jag till frisören med två tankar om färgningen. Antingen gå åt det ljusare hållet med slingor eller ta samma brunna färg men lägga in någon droppe rött för att få det varmare och mustigare. Jag sätter mig då i stolen och hon frågar mig vad jag tänkt göra denna gång. Jag hinner gå igenom det ljusare förslaget och hon nickar och säger att hon tänkte det också men att hon fått en annan idé med. När jag hade kommit in i salongen fick hon för sig att hon ville göra mig kopparröd. Senast jag hade den färgen grät jag i 2 dagar i sträck innan jag vågade mig ut till allmänheten igen. Iallafall övertalades jag lätt och färgen var igång.

Dock är det svårt att ta en bild som ger färgen rättvisa. Den ser så brun ut på bilerna och så orangeröd (ja, kopparröd) ut i verkligheten. Iallafall lägger jag in en "före"- och en "efter"-bild så kan ni iallafall kanske se att det är en förändring som skett.

 

Kommentarer
Postat av: Solid Snake

Det där blev kanonsnyggt, nu är det 5 stjärnor utan tvekan. Hollywood nästa?



PS hur går spelplanerna? ;=)

2010-02-15 @ 20:45:09
Postat av: Anonym

Mycket snyggare än första gången du fick håret "rött"! ;)

2010-02-15 @ 21:15:35
Postat av: Sandra

Snyggt! Längtar tills ja få se dig i real life! :D

Jag vill också på IKEA!!!!

Postat av: Ramona

vad fint! :)

2010-02-15 @ 23:34:14
Postat av: Sandra

haha ja jag vet du kommenterar min blogg. :P

Ja men du få fixa en snygg header åt mig med lite bilder på mina maträtter och mig själv haha :P

2010-02-16 @ 13:21:16
URL: http://sossandraschauman.blogg.se/
Postat av: Anna

Jag tycker de blev jätte bra.:D

2010-02-17 @ 16:14:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback