Praktikplats?

Jag kom precis innanför dörren efter att ha varit på mitt möte angående praktikplatsen som komma skall. Vi satt där länge och pratade om vart jag villa vara och jag berättade att jag helst av allt vill jobba med kriminella på något vis. Då kanske inom polisen, kriminalvården eller anstalter. Detta sa hon då skulle bli praktiskt taget omöjligt för mig eftersom jag var så pass ung och kvinna. Vadå diskriminerad p.g.a. min ålder OCH kön?

Hon säger då att jag istället kan söka mig till missbruksvård och handläggning vilket i sin tur har mycket att göra med kriminalitet. Jahapp tänker jag som sväljer det hon sa med hull och hår och skriver då in socialtjänstens missbruksverksamhet på ettan och missbruksbehandling på tvåan.

Efter jag kommit ut ur rummet sitter Martina där och väntar på mig. Vi pratade igenom vårat arbete vi håller på med och sedan berättade jag vad hon sagt åt mig angående min praktik. Martina tittar då på mig med stora ögon och berättar att hon känner en som fått sin praktikplats inom det och hon var ung och kvinna.

Alltså måste jag ändra min ansökan. För finns möjligheten att få jobba inom mitt intresseområde redan på praktiken så vill jag ju självklart det! Suck, Stön och Pust vad jobbigt det blev att söka praktikplats.

Kommentarer
Postat av: Jonas

Hej du!

hör av dig vet ja! =)



//Jonas


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback