En stortå är väl en stor tå?

Igår var man äntligen på vårdecentralen som sin onda fot. Och som det känns idag så har det bara blivit sämre. Haft ondare än ondast hela natten och vaknat många gånger och virat om förbandet som nu täcker min stora tå. Penicillin har jag iallafall fått och ska nu gå på den kuren 10 dagar/ 3 tabletter dagligen. Längtar som en tok tills jag fått bort det onda och kan gå som en vanlig människa igen.

Iallafall, tillbaka till gårdagen och vårdcentralen. Kom dit lite tidigare och var smått orolig. Vad väntade egentligen mig och min onda tå? Alla vet ju hur det gick för Pelle Plutt i den där ramsan man alltid sjöng som barn. Stackarn som fick lov att spika fast sin tå efter den fallit av i ett litet skutt över ån. Vad väntade då mig?

Efter att de tagit några prover och satt på ett förband på min stortå som då helt plöstligt blev en gigantisk tå fick jag gå hem med en burk tabletter i handen. 350 kronor fattigare och med en mycket större stortå än vanligt sitter jag då här, instängd på mina 32kvm och väntar på att något roligt ska hända. Don't hold your breath, Annica.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Stackarn..

Men snart är det förhoppningsvis över!

Jag kommer ju imorgon.

2010-02-19 @ 15:18:26
Postat av: Ramona

Nu kommer han bli bra igen :)

2010-02-19 @ 19:30:29
Postat av: Sandra H

Det där såg inte skönt ut :( Säg inte att det är nageltrång?!?! Det gör såååå fruktansvärt ont!!!



Hoppas penicillinet hjälper ;)

2010-02-20 @ 14:06:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback