Mitt favoritminne

Favorit är kanske att ta i men det är ett minne som ligger mig varmt om hjärtat iallafall. Minnen, ja, det har man massor av men av någon anledning är det oftast de negativa, hemska och skamfulla minnena som dyker upp lite titt som tätt. När du gjort saker du ångrat, när du stammade fram svaret till den söta killen i klassen när du gick i lågstadiet eller hur du ramlade mitt framför en fullproppad buss förra året.

Men nu ska vi fokusera på det postiva och jag har tänkt att välja ett minne från min gymnasietid. Jag gick media under mina tre år och då med inriktning rörlig bild, något som jag älskade. Jag fann snabbt min plats i det lilla gänget och trivdes med livet rent allmänt.


Back in the days

Vi fick möjlighet att under ett dygn bege oss ner till Sundsvall för att delta i Film i västernorrland (tror festivalen kallades så?) och anta utmaningen att göra en film på 24 timmar. Låter kanske lätt som en plätt men tro mig, det var mycket arbete som låg bakom och iallafall sov jag inte en blund under dessa timmar. Man kommer dit och blir presenterad ett tema som filmen ska gå under, tre saker som ska vara med och tre platser som det ska utspelas på. Sedan är det bara att slå sina kloka huvuden ihop.

Sista gången jag var där var jag med Cecilia, Erik och Johan och det blev en hel del skatt. Filmen blev jättebra i slutändan och vi vann även ett pris för den. Men nu var det kanske inte filmen i sig eller det lilla priset som gjorde detta minne till ett av mina favoriter, utan snarare vänskapen. Att få möjlighet att umgås med några av mina finaste vänner under ett dygn och göra något vi alla fyra älskade är helt klart toppen.

Därför är detta ett av mina favoritminnen.

Kommentarer
Postat av: Cajsa

hejsan hoppsan! :D

allt bra med dig idag? :)

Fråga du inte behöver svara eller gå med på men vill du följas på bloglovin? :)



Jag har en tävling som går ut på söndag om du vill vara med. Själv skulle jag vilja vinna detta men jag får ju inte vara med i min egen tävling. :P
http://cajsa1.webblogg.se/2010/december/presentkort-300-kr-tavling.html#comment

2010-12-07 @ 14:57:09
URL: http://cajsa1.webblogg.se/
Postat av: Cecilia

Vilka otroligt sexiga bilder =P



Jag minns kvällen när alla bilder togs, en av dom roligaste festerna under den tiden.



Visst var det våran första klassfest?

2010-12-08 @ 14:49:59
URL: http://hemmahosjag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback