Min första kyss

Som barn hade jag ett antal FF-partyn hemma och man kan tro att min första kyss skedde under den tiden. Den tiden då tryckare, ryska posten och sanning eller konsekvens ägde rum men så är inte fallet. Jag måste här komma ut och erkänna en sak: Jag skulle kyssa en kille som heter Erik inne på toaletten under en omgång av ryska posten. Jag gick in på toaletten och satte mig med benen i kors och totalvägrade. Så, nu var sanningen ute. Det blev ingen kyss!

Min första kyss ägde istället rum högt uppe i norra Sverige - i jokkmokk för att vara exakt. Jag tror iallafall att det var min första kyss. Jag var uppe med en kompis precis under höstmarknaden och vi var ute och vandrade på kvällen ihopp om att se lite snygga killar. Det hela slutade med att min vän gick iväg med en kille medan jag hamnade på gräset framför discoteket med en annan.

Minns att vi satt och pratade och jag beklagade mig över att alla tjejer kunde gå i så kort kjol trots att det var galet kallt. Killen lånade då ut sin kofta till mig medan vi satt där. Minns att jag småskakade, om det var pga. kylan eller nervositeten av vad som skulle ske vet jag inte men då plötsligt hände det.

Hur gör man? Tunga? Inte tunga? Huvudet åt vänster eller huvudet åt höger? Ni anar inte hur många frågor som hann komma upp i mitt huvud innan kyssen väl ägde rum. Så där i mörkret, på en gräsplätt, framför ett discotält i lilla jokkmokk fick jag min första kyss... 

Kommentarer
Postat av: Sandra

Mysigt du! P

Postat av: Anonym

Hejsan kika gärna in hos mig och ställ en fråga till örebros näst största bloggerska! frågestunden avslutas ikväll 22:00, så skynda in!:)

2010-12-05 @ 18:46:11
URL: http://kriistiinjonsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback