Min favoritfödelsedag

Födelsedagar slutade vara roligt när jag fyllde 20 och gränsen till vuxenlivet var nådd. Mina tonår var tydligt över och kommer aldrig mer igen. Så pågrundav min motvilja att fylla år så kommer jag välje en födelsedag för längesedan - en födelsedag fri från åldernojjor eller växande diskberg.

Minns inte hur gammal jag var men jag var i lekålder, den ålder där prinsessor är det bästa som finns och talade sköldpaddor är lika självklart som snö på jul. Minns att min farmor och farfar kom till oss och jag öppnade snabbt min paket i köket och blev helt överlycklig. Överlycklig över vad?



Jag hade precis fått en film - svanprinsessan. Det var en film som jag inte alls kände till innan och om det var ordet prinsessa som gjorde mig så lycklig eller om det var bilden på den vackra prinsessan och hennes prins vet jag inte men jag var överlycklig. Innan pappret hunnit falla till golvet var filmen i och tvn startad. Denna film blev senare en av mina favoritfilmer och jag ser idag tillbaka på den med ett varmt hjärta och kan fortfarande komma på mig nynna låtarna från filmen.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Lätt en bra film!

Postat av: Ramona

Den har jag med! ;) jag fick pocahontas samtidigt med kommer jag ihåg! haha

2010-12-07 @ 21:02:43
Postat av: Emelie

Haha det var min favoritfilm också!

2011-02-19 @ 13:44:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback