Drömmar

Dagens tema är drömmar och jag vet att jag tidigare pratat om dem men jag tänke ändå ta och berätta några av mina drömmar, stora som små och lite av mina tankar kring de som jag har just nu.

Drömmar är för mig otroligt viktigt. De inger hopp och en fristad i den annars ganska gråa vardagen och kan få oss att orka det lilla extra. Hopp, temat som jag skrev om för några dagar sen och liksom hopp är det alltid viktigt att ha drömmar. Det behöver inte vara en önskan om att vinna en miljon på lotto eller gifta sig med vår svenska prins. En dröm kan vara så mycket mindre men ack så betydelsefull.

För mig är drömmar det som får mig att fortsätta att gå. Drömmar, liksom hopp är den lilla moroten som lockar iallafall mig att försöka nå stjärnorna. Utan dessa vet jag inte vart jag befunnit mig i livet idag. Det är drömmarna som gjort att jag vågat att testa, att jag vågat att ge mig in i saker och att jag vågat ta för mig. För jag vet vart jag vill och det finns ingen annan som vill göra det jobbiga arbetet åt mig. Så vill jag nå min dröm måste jag arbeta för den själv!

Så vad drömmer jag om? Jag drömmer om att få upptäcka nya kultrer och uppleva nya människor från världens alla hörn. Jag drömmer om att en dag finna kärleken och känna mig trygg i den jag är. Jag drömmer även om att klara av min utbildning och att jag kommer trivas i mitt framtida jobb. Jag drömmer även om att jag aldrig ska känna mig fullärd, att jag aldrig känner mig totalt nöjd och känner att allt är fulländat. Jag älskar att ha något att arbeta för, att ha något att drömma om och något att utmana mig själv i!


Kommentarer
Postat av: Sandra

Många drömmar du har!



Fin bild! :P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback