Detta ångrar jag..

Man brukar väl säga att man enbart ångrar det man inte gjort här i livet och jag försöker att leva med den inställningen också. Genom att säga ja till saker som jag aldrig testat så vet jag iallafall att jag inte kommer se tillbaka på mitt liv och ångra varför jag inte antog utmaningen när den väl fanns där framför mig.

Men självklart finns det saker som man gjort som varit onödiga, dumma och helt utanför den person som jag anser mig att vara. Men att sitta och älta det jag inte kan få ogjort känns för mig otroligt dumt, därför försöker jag istället lära mig något av det. Jag vet att nästa gång jag hamnar i en liknande situation så kommer jag kunna agera på ett annat vis. Det gäller att försöka förvandla den negativa känslan av ånger till kunskap och insikt om hur man istället kan agera. Sedan kan jag tycka att allt som jag gjort på någotvis har fört mig hit, där jag är idag med massor av erfarenheter av livet.

Men visst finns det saker jag gjort som jag är mindre stolt över. Sådana händelser har väl alla kan jag tro? Men varför blicka bakåt när vi kan blicka framåt? Nu skippar i ångern och fokuserar på något mer glatt och motiverande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback