Det här upprör mig

Det mesta kan nog uppröra mig ifall vi drar allt till sina extremer. Men nog finns det saker som upprör mig mer än andra. Det kan exempelvis vara orättvisor eller trångsynthet, folk som drar alla över en och samma kam och även de som aldrig ger andra en chans. Folk kan förändras och det måste man ibland förstå. Trångsynta människor, människor som tror att alla som är på så vis är också på så vis kan jag reta mig otroligt mycket. Jag tror att vi kan förändras och att det finns något gott i alla. Man måste bara våga utforska det!

Statiskt hår kan också uppröra mig till tusen. Finns inget värre! Även när Totoro tycker det är jamardags runt sju på morgonen och när han sprätter kattsand över hela golvet som jag sedan kliver på är jag inte heller den gladaste och trevligaste personen.

Kommentarer
Postat av: Leia

Jag har alltid varit den som GER människor en andra chans för att jag TROR på att människan kan utvecklas och lära..



Men i vissa fall slår det tillbaka på mig själv. I vissa fall är det jag som får stå med långnäsan och se dum ut. Naiv, blåögd, dum..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback