Det här får mig att må bättre

Tider som precis just nu får mig att må bättre. Jag sitter i soffan med Totoro i knäet och känner hur han spinner av välbehag. Sådana stunder, när man känner att ingenting är ett måste känns allt så lätt och jag mår gott ända in i själen.



Men även att umgås med mina vänner får mig att må bättre. De får mig att skratta, reflektera över det som tynger mig och får mig att gå vidare när jag behöver det. Jag vet att jag alltid kan vända mig dit, precis som jag är! Bara att tänka på det ger mig en lättnad och en känsla av välbehag.

Sedan är träning något som jag använder mig av för att må bättre. Precis efter ett träningspass där man känner att man gett allt är känslan underbar. En känsla av trötthet och "jag klarade det" sprider sig i kroppen och man är nöjd med sig själv.

Sedan har jag en tendens till att färga håret/ sminka mig lite extra eller måla naglarna i någon häftig färg för att må bättre. Att ta hand om sig själv helt enkelt! Det funkar jättebra för mig och är ett avbrott i vardagen. Varför ska man inte få sitta med randiga/prickiga eller glittriga naglar en tråkig tisdag när snön öser ner? Då behöver man bara titta ner på sina händer och genast blir man lite gladare.

Vad får er att må bättre? 


Kommentarer
Postat av: Sandra

Naaw :P

Postat av: Cristoffer

Fin Totoro var! :) Och du också då såklart ;)

2010-12-23 @ 09:44:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback