Bree Tanners andra liv

"Jag ville inte påkalla uppmärksamhet genom att säga någonting, men jag önskade någon kunde fatta ett beslut. Jag var väldigt törstig och struntade i om vi gick åt vänster eller höger eller över taket. Jag ville bara hitta några otursamma människor som inte ens skulle hinna tänka fel plats, fel tilfälle. Tyvärr hade Riley ikväll skickat ut mig med de två odugligaste vampyrerna som existerade. Han verkade aldrig bry sig särskilt mycket om vilka han sände ut tillsammans. Ikväll var jag fast med Kevin och en blond kille som jag inte visste namnet på. Båda tillhörde Raouls gäng, så det var givet att de var korkade. Och farliga. Men just nu, mest korkade."

Jobbar natt en period nu och då brukar det bli en del läsning för min del. Denna gång lånade jag en bok av Jenny som än en gång var skriven av Stephenie Meyer (författaren till Om jag kunde drömma-serien). Boken heter Bree Tanners andra liv och är en roman som är kopplad till historierna om Bella och vampyren Edward. Dock får vi denna gång följa en riktig vampyr som tampas med sitt nya liv, farorna och den omättliga törsten efter blod.

Romanen är inte vidare lång utan läses ut väldigt snabbt faktiskt, vilket i sig är lite synd då iallafall jag skulle vilja utforska den nyfödda vampyren Bree's liv ytterligare. Bree Tanner är en av de nyfödda vampyrerna i den armé som kommer för att döda Cullens och Bella i tredje boken/filmen och hon är inte riktigt som de andra nyfödda. Detta är en tjej med huvudet på skaft vilket har lett till att hon överlevt i källaren där ett 20tal nyfödda vampyrer bor.

Tycker boken var helt okej, dock inte lika fängslande som Om jag kunde drömma-serien men den ger oss en unik bild av hur det är att vara nyfödd vampyr och komma in i en helt ny värld som man inte har en aning om hur den fungerar. Man får ett nytt perspektiv på Cullens och får uppleva hur Bree känner när hon träffar de gulögda och deras sällskapsmänniska för första gången.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback