Tentaångest

Egentligen vill jag inte ens prata om det. Vill låtsas som om den aldrig ägde rum. Ja, jag pratar alltså om tentan i förvaltningsrätt som vi gjorde igår. Jag hade behövt cirka två timmar till för att känna mig färdig med den men icke. Vi fick de korta fyra timmarna på oss att svara på de tre frågorna om juridik. Kanske låter lätt men det är det inte, tro mig. Man sitter med lagboken och slår febrilt för att försöka hitta alla lagarna man söker. Finns de i tryckfrihetsförordningen? I Socialtjänstlagen? I förvaltningslagen? I Kommunallagen? Man sitter och vänder sida efter sida, byter bok och börjar bläddra, tar nästa bok och bläddrar igenom. Man blir tokig för mindre!

Hur som helst är jag arg på mig själv att jag inte hann hela tentan när tentan i sig var lätt. Men vi får väl se hur det hela går och om mirakel ska ske så får det gärna ske nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback