ritbrädet

Som ni vet fyllde jag nyss år och jag måste säga att dagen var väldigt trevlig. Dock är nu lägenheten översvämmad av kartonger, presentpapper och annat tjaffs som jag inte vet hur jag ska bli av med. Men det är en annan historia.

På min födelsedag fick jag ett ritbräde av min pappa som jag önskat mig länge. Vill öva mig att måla in mer hår och göra snygga grejer i photoshop och kanske en och annan tecknad liten bild i bloggen. Idag installerade jag den och förhoppningarna var stora. Jag startade photoshop och körde igång. Fasiken vad svårt det är! Plattan man ritar på fungerar inte alls som en touchpad på den bärbara datorn som jag hade tänkt vilket gör mig lite förvirrad. Men övning ger färdighet antar jag väl och jag tänker bjuda på den absolut första bilden jag knåpat ihop. Ja, ingen picasso här direkt.

Kommentarer
Postat av: pappa

haha....

öva på!

2010-04-15 @ 21:50:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback