Praktikplats?


Vart ska man bege sig? Frågorna är få men svaren är många denna gång känns det som. Praktiken efter sommaren närmar sig med stormsteg och jag vill veta nu vart jag ska vara. Hade sökt Umeås socialtjänst med inriktning mot missbruk som etta men blev inte tilldelad det fick jag veta idag efter att ha sökt upp Umeås socialtjänst själv för att få svar. Därför väntar nu ännu fler veckor i ovisshet om vart jag kommer hamna i vårat avlånga land. Tror inte universitet förstår hur jobbigt det är att inte veta vart man ska bo om tre månader när det är så mycket som tillkommer vid en flytt.

Man ska få tag i en lägenhet, man ska säga upp den man bor i just nu, man ska lära sig hitta till och från jobbet och man ska hinna flytta ner. Det är inte bara att ta sportbagen med lite kläder och totoro under armen och pallra sig vidare till nästa stad direkt utan innan är det mycket förberedelser som kommer ske.

Nu väntar iallafall sökning i Sundsvall och får jag inte praktiken där heller så vet jag inte vart jag ska vända mig. Vilken stad vill jag bo i? Borlänge? Norrköping? Göteborg? Eskilstuna? Stockholm? Västerås? Uppsala? Malmö?

Kommentarer
Postat av: Ramona

Jag röstar på Norrköping eller Stockholm! :)

2010-04-19 @ 21:43:13
Postat av: Carola

Jag håller tummarna för Borlänge, det skulle vara jättekul att ha dig här ett tag.

2010-04-20 @ 07:54:42
Postat av: Sofia

Jag röstar på Norrköping, då kan du få bo hos mig och så skulle det vara trevligt att ses igen =)

2010-05-05 @ 14:06:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback