Örnsköldsvik - kändisarnas nya tillhåll

Ja, för en vecka sen var det en galen gävlebo i klänning som härjade på Örnsköldsviks gator och jag kan hälsa att det fortfarande är kändistätt i lilla Övik.

Igår var det jobbdags för mig och jobbade verkligen heldag. Började 11.30 och jobbade hela vägen till 21.15 då jag snabbt försökte hinna hem för att kasta mig i duschen och bege mig ut på de dimmiga gatorna i min egna dragqueen-stil som skulle få självaste After Dark att avundas mig. Kom ut till mina kompisar ganska sent och råkade då halka in på en fest med nio personer. Man såg att festen varit igång ett tag då bordet talade för detta. Men snabbt efter jag kommit gick vi ut. Själv kände jag att kvällen inte stod mig till gagn då det kändes som att allt blev fel. Det hade varit för stressigt på jobbet och trots hinkar av kaffe under dagen var jag fortfarande trött. Men vi begav oss ändå mot hamnen och Harrys. Kön ringlade och vi sniglade verkligen framåt. Som nykter känner man verkligen hur förnedrande det är att stå i kö flera timmar så tillslut fick jag alla att lämna kön och vi gick istället mot Lex.

Lex är ett ställe vi gick till som nykläckta 18åringar men då hade det namnet plattan. Nu, flera år senare, är lokalerna ombyggda och allting nytt. Trots det kan man inte hjälpa att man slungas tillbaka till det trevliga året som 18åring. Måste dock helt klart medge att lokalerna är fina med ett stort dansgolv och plats att sitta och prata på. Och en tjuga i inträde tackar man ju inte heller nej till!

Iallafall stod vi och pratade då en vakt kom fram och tyckte att jag skulle gå och kolla på en kille som skulle befinna sig i entrén. Det skulle tydligen vara en kändis i byggnaden och nyfiken som jag var gick jag ju dit och ställde mig mitt på golvet. Jag tittade, spejade och försökte verkligen upptäcka denna såkallade kändis men jag såg ingen någonstans. Det var knappt någon människa där och ingen av dem kunde väl vara vidare känd? Eller? Tillslut ser jag en liten kille sitta och stirra på mig med världens leende mitt framför mig och när våra ögon möts börjar han givetvis att skratta lite. Han har så alltså sett mig speja efter denna "kändis" och jag antar att han förväntade sig en större reaktion utav mig än vad han fick. Jag vände på klacken och gick tillbaka till vakten och sa "jamen det är ju rabih från Idol". Det är ju alltid roligt när en kändis kommer till stan och när de bara råkar dyka upp sådär är det ju nästan ännu roligare

Dock satt den dansanta kändisen enbart vid sidan av dansgolvet hela kvällen. Bör inte en person som medverkat i Let's dance rocka loss på dansgolvet till rumpgunget som resten av oss dödliga?


Kommentarer
Postat av: sandra

haha. Jag hörde ju talas som det. Dock har jag hört mer skvaller om Rabih! haha :P

2010-04-06 @ 14:50:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback