Varför sker alla bra saker i November?

Postade mitt visum idag och det känns ju bra. Sålänge jag får ett visum tillbaka så kan jag iallafall åka till Indien, då är det inget som kan stoppa mig för själva resan. Känns faktiskt väldigt skönt. Den 9 november bär det av! Kommer bli helt underbart hoppas jag och bara jag får ta mina vaccinationer så kan jag släppa tanken om Hepatit, Japansk hjärninneinflamation och allt annat läskigt.

Dock känns det jobbigt att det är just i november vi far. Inte nog met att det är monsuntider i Indien då så fyller även min gudson ett år under min utlandsvistelse. Känns faktiskt väldigt tråkigt att missa hans absolut första födelsedag.

Sedan kommer jag ju missa allt julstök och julbök som är så underbart. Har ju lovat mig själv att ha en julgran iår och så kommer det få bli, men i början av november! Älskar att pyssla inför jul och andra högtider så det vägrar jag missa. Mina grannar kommer tro att jag är knäpp när jag står och klär julgranen i början av november med julmusiken på högsta volym.

 

Sen missar jag även premiären av New Moon vilket också känns väldigt synd. Som bekant är jag helt tokig i denna serie och än fast jag läst boken så längtar jag tills filmen kommer. Vill se vad de tar med, vill se hur de förklarar allt det komplicerade som sker i den boken och vill se om karaktärerna håller samma mått. Men icke då, då befinner jag mitt i ett varmt, livligt, smutsigt, färgrikt och underbart Indien.


Kommentarer
Postat av: Sandra

ja du missar mycket tror du inte Indien har biografer ? hehe ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback