Vaccinationproblem

Shit va teknologisk våran värld börjar bli. Man lämna uppgifter till höger och vänster och allt är mer eller mindre datoriserat. Ringde upp till min vårdcentral idag angående min vaccination som jag måste ta innan Indienresan. Det börjar som brinna i knutarna för mig och känner stressen smyger sig på. Så jag ringer dit och blir kopplad till en telefonsvarargrej. Den bad mig trycka in en mängd olika uppgifter angående  mig själv och varför jag ringde och avslutade med att säga "Vi ringer upp dig klockan fem... över två". Jag la på och kollade snabbt på klockan som visade 14.04! Var det ens nödvändigt? Kunde inte någon bara lyft på luren? Nej då, här ska allt verka så futuristiskt istället!

Har iallafall pratat med sköterskan nu och självklart så har en massa problem uppstått. Antar att det är för att jag är född den trettonde och mitt liv kantas ideligen av små problem och ihoprörda saker. Iallfall så är jag skriven på en helt annan vårdcentral än den jag bor granne med vilket är irriterande. Ingen hade alltså kollat på mitt ärende och sköterskan jag hade i luren verkade mer eller mindre förvirrad över vad jag skulle göra. Skulle de ordna det åt mig? skulle jag göra det själv? Ska jag söka till en ny vårdcentral? INGEN ANING! En läkare skulle iallfall ringa upp mig snarast möjligt så hoppas vi att de kan ordna upp detta. Annars får man ta den dyra vägen ut.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Jobbigt! Det ska alltid bli något sorts krångel :S

2009-09-15 @ 14:51:20
Postat av: Sandra

Men de är ju inge bra ! Vaccination måste du ju ta!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback