under ytan..

Ja, det är en låt som framförs av Uno Svenningson men det är även var jag har varit under den senaste dagen. Känner att det tar emot att skriva nu eftersom fingrarna inte vill. Sen har jag nästan glömt hur man skriver. Vad är textspråk egenligen?

Så, vad har jag gjort då undrar kanske ni och det ska jag allt förklara. Jag gjorde en intervju i tisdags som varade en timme. Bra jobbat annica! - tänkte jag då, nu får vi mycket till analysarbetet senare. om jag bara visste....

Efter intervjun ska man transkribera den, alltså skriva av den och det är verkligen inte så lätt som somliga kan tro. varje ord ska vara rätt och man skriver inte i textspråk utan i talspråk. Kan ni förstå hur många å, ju, åsså och ehh som jag skrivit den senaste dagen? Knappast! Huvudet känns helt slut och det är svårt att skriva då man vill kasta inte lite bah, åsså och blidde. Men iallafall, tänkte bara hålla er underättade att jag varit under ytan men jag har kommit upp igen och ska nu in i duschen för att börja en ny dag - utan intervjutext!

Kommentarer
Postat av: Sandra

Jo man har ju märkt du vare lite mer borta än vanligt.. .;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback