blåögd, naiv och godtrogen?

För över ett år sedan bodde och levde jag ihop med en person som jag trodde skulle vara min livs kärlek. En man som var allt för mig och som jag såg min framtid hos. En man som jag trodde skulle älska mig föralltid tills dagen då verkligheten hann i fatt.

Sårad har vi väl alla blivit någon gång, vissa mer och andra mindre. Uppbrottet med denna person tog jättehårt på mig och under flera veckor kände jag mig som en vandrande zombie som kunde bryta ihop vilken sekund som helst. Hur tar man sig därifrån kan man fråga sig då i de svåraste stunder och min flykt blev att börja analysera varje steg jag tog, varje mening jag sa och varje tanke som for i mitt huvud. Allt analyserades och jag började sakta med säkert se att många av de misstag jag gjort, många av de sätt jag använt fanns även hos de andra. 

Tror detta har gjort att jag nu idag lätt kan sitta och se saker från andra perspektiv, försöka förstå många av de elaka, svikande saker vi människor kan göra mot varandra. Detta kan göra att jag kan ses som en otroligt blåögd, naiv och godtrogen människa och så kan säkert fallet vara. Men genom att bara förstå varför, så förlåter man inte alltid....


Kommentarer
Postat av: Sandra

Låter ju lite som jag haha.. Blåögd, naiv och godtrogen men allt går inte förlåta även för såna som oss. Vissa saker tar bara för hårt på en och man måste ställa sig frågan är man lyckigare med eller utan denna person. Överlevar ändå ? Är det värt att släppa taget om någon man känner för, för att må bra själv ? Man måste bara försöka känna efter och se vad man egentligen vill men man ska inte alltid följa vad huvudet tycker ibland spelar den oss spratt...

Postat av: sofie

Så bra att du gillar det =) Ska försöka få in mer bilder men är ju så dålig på att ta kort! =/ Är väl helt okej här, är snålt om jobb, är ju lågkonjuktur här också men bara å vänta å se nu då! Får ja inge jobb innan månadsskiftett så drar ja nog hemåt, har inte råd att bara sitta här! Hoppas allt är bra med dig också =D

2009-09-14 @ 18:55:26
URL: http://soofieedlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback