Skolstart

 
  En bild jag ritade på min förra basgrupp innan sommaren började

Sommarlovet är nu officiellt slut och första skoldagen var igår. Kändes faktiskt ganska bra att komma tillbaka till skolan och träffa klassen igen men det är faktiskt en hel del som bytt skola eller hoppat av utbildningen. Det är lite tråkigt men jag antar att det är så det är att vara student. Folk kommer och folk går, det är ju som tidigare sagt mest bara en hållplats innan vi ger oss ut i Sverige som socionomer.

Det gick snabbt till snacket var igång och överallt hörde man surr om sommaren, vädret och den kommande Indienresan - nu är det på gång!

Kursen, som jag totalt tråkstämplat innan den kom igång, verkade ändå lite mer okej än vad jag först trott. Den heter "att studera ett socialt fenomen" och handlar mycket om statistik, intervjuver och enkäter. Typ hur man sammanställer sådana och hur man ska kolla på dem kritiskt. Jag hoppas iallafall att denna postiva förväntning kommer hålla sig kvar under hela kursen så det inte börjar dala.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback