Mysfredag

 
Egobild på mig och på Totoro.

Ja, igår blev det äntligen helg igen, efterlängtade helg! Vet inte varför man jag kände mig helt slut och tömd på krafter under torsdagskvällen och en helg skulle verkligen sitta perfekt. Skulle dock träffa basgruppen på fredagmorgonen och självklart försov jag mig och blev lite sen. Det roliga var att det inte bara var jag som tyckte att sängen lockade extra mycket igårmorse utan nästan alla i gruppen låg och drog sig lite för länge under täcket. Men tillslut var vi igång med kodning och katergorisering av intervjuerna vi gjort och när vi väl satte igång så gick det som på räls (om vi nu gjorde rätt satt säga!)

 
Martina och Sara på UH och sen chokladdrinken.

Efter valde jag, Martina och Sara att försöka få i oss något att äta och till allas (mest Saras) förskräckelse så var stället på torget som brukar sälja falafelrulle borta. Men vi valde att istället gå på café UH där det till att börja med blev en ciabatta med kyckling och fetaoströra. Den var riktigt god men inte nöjda vi sötsugna människor oss med det utan vi beställde även in en chokladdrink. Aldrig druckit sådana innan så det var roligt att testa något nytt. Vi alla tre delade på en chokladdrink  med smak av Irish coffe - MUMS! Dock måste vi sett ganska roliga ut för alla andra när vi satt där alla tre, överlutade över ett litet glas med tre sugrör...

 
Vår fina middag och sen massor av snacks till skräckisen.

På eftermiddagen hämtade jenny upp mig och vi for på Coop för att inhandla grejer för en skräckiskväll med middag och snacks. Fick bli korvstroganoff med ris och till snacks hade vi Ben & Jerrys Half baked, chips och ostkrokar. Blev en riktig tjockiskväll och det är underbar. det behövs. Filmen vi såg heter The haunting in Connecticut. Den är baserad på en sann historia och faktiskt väldigt bra för de som gillar spökfilmer!


Kommentarer
Postat av: sofie

Joo jag vet..men de är väldigt många som kikar i bloggen men inte kommenterar! Ja kommer nog hem snart så då få vi ses =)

Postat av: Marlene

Åh tjockiskväll, det måste vi ha snart! Johnny har ju slutat att äta godis och dyl så från och med nu knaprar vi på grönsaker. Inte lika gott! Hmm, vilket fusk förresten, att köpa färdig grejs till korvstroganoff, godare att göra själv!! hihi ;)



Naaw.. får värsta nostalgin av att höra eller läsa ordet UH. Jag funderar på att komma ner till övik nästa månad om pengarna räcker till, vilket jag hoppas på! Då måste vi ta en sväng dit! :)

2009-09-19 @ 20:05:10
Postat av: sandra

haha FEL B&J! De ska va chocolate fudge brownie!



Jag tanker inte ens kolla pa den dar trailern!

2009-09-20 @ 13:21:13
URL: http://sossandraschauman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback