Mellansel - Sveriges metropol?

Dags för ett helginlägg igen. Jag är alldeles för upptagen på helger att jag knappt hinner skriva in ett kort litet inlägg så därför får det blir såhär nu. Kan ju finnas någon där ute som är intresserad av att se vad jag gjort under denna helg.

 
en del av basgruppen arbetar flitigt

fredags var det dags för första arbetet för ett seminarium med den nya basgruppen och det gick bra faktiskt. Vi valde ett ämne (ensamhet), sökte artiklar, läste dem och skrev uppgiften på en dag. Måste ju säga att vi var väldigt effektiva! Under hela detta moment så ska vi skriva en processövning med en kvantitativ del (göra enkäter osv) och en kvalitativ del (typ djupgående intervju) och vi ska då skriva om ensamhet. Hur många känner sig ensamma och varför? Kan faktiskt bli väldigt intressant eftersom vi ska kolla på skillnader mellan ålder i Örnsköldsvik.

 

portalbygge

Jag har spenderat denna helg i mellansel (och hos min kusin i sund). Det är så att mammas kille Kent och min kusin Monica har kämpat för att sätta in en portal och det arbetet tog inte en kväll utan de har kämpat på hela helgen iallafall. Men resultatet blev bra! Själv har jag underhållit mig med att vara med Maya och Mira.

 
cocker spaniel-Annica. Såg hemskt ut så satte tillslut upp håret

rullrånsbakning

 
Jag andra dagen med lockigt och sedan jag och min mamma

Hemma hos mamma blev det mycket dator då de är minst lika beroende som jag utav facebooks småspel som de har men har även hunnit med att baka rullrån och lockat håret. Kan ju säga att när håret var nygjort var det verkligen ingen hit. Såg mer ut som en cocker spaniel som korsats med en riktigt lockig pudel. Men efter att ha sovit i lockarna en dag måste jag faktiskt säga att de var väldigt fint!


Kommentarer
Postat av: Sandra

Jag är ensam! Jag känner mig extremt ensam och övergiven!



haha kanske lite vl mycke lockar svar ja. Det har ma ju vart med om... Men dagen efter vare fint :D

Nä sängdags för hårt arbetande Sandra...Natti natt

Postat av: doris

Utan metropoolen Mellansel vore du inte den du var ej heller jag,mor din,övriga mostrar o morbröder.Kul bara att 2 från släkta återvänt till denna ort man lämnar o sen inte vill återvända till.

2009-09-22 @ 19:44:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback