Umeåhelg och förtidigt födelsedagskalas



För mig har hela helgen spenderats i Umeå och familjen Wågström-Glaas och det har varit lika mysigt som vanligt. Man känner alltid sig så välkommen då man kommer dit vilket är härligt. Bjuds alltid på god mat, lägenheten är alltid helt och håller gemonstädad (ja, det är ju Marlene som bor där) och trevliga dagar.

På fredagen när jag kom dit så fick jag först inte tag i Marlene, hon är sämst på att svara/höra telefonen men allt löste sig ändå. Dock hade inte Marlene hunnit hem när jag kommit fram till deras lägenhet så jag fick gå och möta henne och långt där borta kom hon i sina regnkläder. Snacka om vuxenpoäng att ha sådana! Tillslut kom vi in i värmen, åt mat och Milo fick sin förtidiga födelsedagspresent.

Jag kommer befinna mig i Indien på hans ettårsdag så därför kom jag upp tidigare för att fira honom och självklart träffa Marlene och Johnny. Det är så långt mellangångerna och jag har ingen bättre anledning till varför än att det sitter i pengarna. Man skulle varit rik.


Iallafall fick Milo öppna sitt paket som var en "cdspelare" som spelade några låtar om några djur. Det var en sån där "lek och lär"-leksak och jag tror han tyckte den var kul. Det tog inte långt stund innan han kommit på att man ska trycka på näsan på gubben för att få skivan att snurra osv.


Sen var det även baddax för den lilla pojken och jag kan tro att hans mamma och pappa hade mycket roligare än han. Vi testade några nya leksaker i form av sälar vilket Marlene uppenbarligen tyckte var hejdundrans kul. Milo satt mer och tittade på medan hon slog på dem (vilket framkallade olika ljud).

Annars har det hunnit med att bli fika, shopping och en massa prat vilket alltid är härligt. Är det något som jag och Marlene är duktiga på så är det att prata och eftersom vi träffas så sällan så blir det mycket av den varan.

Kommentarer
Postat av: Sandra

låter riktigt trevligt..

Postat av: Marlene

Min gounge! Hihi. Det var så trevligt att träffa dig! Du åker ju snart och vi hinner inte ses innan dess, tråkigt! Tur att vi fick ha dig här en hel helg iaf! :) MYSIGT!

2009-10-19 @ 20:50:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback