Samlingsinlägg

Längesen jag skrev nu igen! Finner varken tid eller motivation att skriva då det alltid blir "detta har jag gjort idag" inlägg. Vem bryr som om vad jag gör om dagarna? När jag går till skolan och om jag blir lite snuvig? Nä, måste bli några inlägg med lite sting i snart!

Iallafall,  när man missat att skriva någon dag så är det så himla jobbigt att ta upp skrivningen igen. Man vill ju lägga ut bilderna man fotar men orken finns inte. Så därför är det ju kanon att man kan göra samlingsinlägg ibland!


I fredags var jag på min allra första kårfest! Har gått på universitetet i Övik ett år redan men har inte varit på kåren innan men nu är det gjort. Vi började kvällen hos Micke med ett sådant spel som man ska hålla i och trycka på en knapp för att inte få en stöt (Sådana där spel som säljs på teknikmagasinet). Själv totalvägrade jag då jag inte känner för att dö! De som köper och spelar dessa spel måste ju ha dödslängtan? eller? Efter det hemska spelet blev det vanligt, hederligt och enkelt (utan stötar) ölspel. Alla vet hur det går till och alla skrattade, tjoade och drack.

Efter några timmar så tog vi oss till kåren som ligger bredvid olles här i stan och chockad blev man ju. Hade väntat mig ett NH (i umeå) med en riktig bar, dansgolv, fin lokal och många sittplatser. Istället vandrar jag in i något som skulle kunna vara en studentkorridor med ett stort rum. I det stora rummet stod en bar och på andra sidan rummet fanns en scen med strippstång - välkommen till Örnsköldsviks kårhus! Bästa av allt var ju när man beställde vin. Förväntningarna blir ju då genast gott vin i ett vinglas och överraskad blev man ju när det enbart kostade 20kronor. Men förväntningarna sprack när de hällde upp vinet i en liten plastmugg och man förstod genast priset. Men de slapp iallafall all disk!



På lördag var det dags för Annas efterlängtade födelsedagsfest då den lilla tösen nu gått och blivit 21år som alla vi andra. Kvällen börjades med presentöppning och sedan var festen igång. Efter ett tag kom Annas grannar in och joinade vårt pack och det var riktigt lyckat! Eftersom vi festar så mycket tillsammans redan så är det alltid trevligt med nya fläktar som kommer in i gruppen. Kvällen bjöd på allt från buggdans i köket till nya lekar och spel. Efter några timmar flyttades festen uppenbarligen ut till parkeringen och lägenheten stod tom medan alla stod ute och frös i nattkylan. Men kvällen var riktigt trevlig trots att den slutade tidigt. Tycker verkligen vi måste göra om det!

Kommentarer
Postat av: Marlene

Snart ska jag komma ner en helg med Milo och lämna honom till mormor och morfar. Då blir det party för dig och mig babe! :)

2009-10-02 @ 21:41:42
Postat av: Sandra

Men låter som du haft det trevligt ändå.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback