Mer vaccinationsproblem

Jag börjar fundera på om jag verkligen ska åka till Indien, om det ens är meningen. Allt verkar skita sig för mig och ingenting går längre som det ska. Har ju (som jag tidigare berättat) haft problem med vårdcentralerna här i Övik. Verkade inte som om någon ville ta hand om mig till början sen fick jag vända mig till en vårdcentral utanför stan. Tro mig, det är ganska drygt när man inte har körkort, bil eller mycket pengar som man vill slösa på Örnsköldsviks dyra bussresor.

Iallafall så fick jag först en tid på den vårdcentralen och självklart skulle det skita sig. Jag kommer dit och sjuksköterskan frågar då hur det gick för mig att hämta ut sprutan. Frågande tittade jag på henne och undrade vilken spruta? Jag hade inte hämtat ut något - var det upp till mig att göra det? Ingen annan i min klass hade gjort det så inte tänkte jag på det heller. Jag fick iallafall springa ner till apoteket för att höra om de hade sprutan. Självklart hade de den inte utan jag fick lov att beställa den. Hon lovade då mig att jag den skulla vara inne på apoteket på måndagen och jag fick kila upp och boka en ny tid med sköterskan.

Idag var det dags att återvända till Sund och hämta ut min spruta. Jag vandrar in på apoteket och berättar att jag vill hämta ut den. Kvinnan bakom disken går då bakom någon hylla och ser riktigt förbryllad ut och kommer sedan tillbaka. Uppenbarligen hade inte min spruta kommit!!

"Vi får inte in kylvaror på måndagar. Hon som gjorde beställningen kan inte vetat att det var en kylvara.."

Men snälla nån! Är inte de bakom disken utbildad att kunna övergripande saker om medicinen som man beställer? Jag är nog sent ute som jag är och orkar verkligen inte med en massa tjaffs pga någon person på ett skumt apotek. Jag frågade då hon som stod där idag NÄR min spruta skulla vara inne på apoteket och hon skulle skicka ett sms när den väl kommit in. Dock kan inte jag sitta och vänta på ett sms utan ville ha en dag och tidpunkt. Enligt dagens farmacevt så ska min spruta finnas inne imorgon klockan tio. Så imorgon blir det ÄNNU en resa till Sund och jag hoppas verkligen att sprutan kommit då!! Upp till bevis....


Kommentarer
Postat av: Sandra

Klart du ska iväg till Indien! Men se de från den ljusa sidan efter dessa problem så äre ju svårt att de blir värre..



Peppar, peppar tar i trä.....


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback