MER resproblem

"Klart du ska iväg till Indien! Men se de från den ljusa sidan efter dessa problem så äre ju svårt att de blir värre..

Peppar, peppar tar i trä....."

Ja, det skrev Sandra till mig som kommentar på förra inlägget om vaccinationsproblem och värre kan det alltid bli! Känns som om det är så mycket på gång nu och det har inte bara med resan att göra. Skolan tar upp sjukt mycket tid och samtidigt ska man försöka planera Indien så man vet att man får ut det man vill få ut av resan.

Första sprutorna för Hepatit A och B och japansk encefalit är nu tagna. Som tur var hade sprutan kommit i tisdags och jag skyndade mig dit för att få ta den. Kommer in till apoteket och de kör in den i kassan: -"912 kronor tack."

Visst sprutan hade ju kommit så i sig är det väl inget problem. Men det kan ju lätt klassas som otur. För de andra i klassen har dessa två sprutor (en dos alltså) gått för ca. 700kronor. En dos för mig har nu gått på 1412kronor! Det är ju en enorm skillnad och vetskapen om att jag måste kasta ut samma summa en gång till för den andra sputan innan jag far känns inte lockande. Varför var då mina sprutor mycket dyrare an de andras undrar kanske ni. Det var så att Japansk encefalit-sprutan kommit ut i en ny version och priset blev då väldigt högt. Hurra! Men nu är den tagen iallafall så ingen japank hjärnhinneinflamation för mig tack!



Sedan kom nästa problem idag - Visumproblem. Jag och Elin från min klass fixade med våra visum tillsammans och skickade in sakerna samtidigt för att vi skulle ha gjort lika. För några veckor sedan ringde TTservises AB (indiska ambassaden) upp mig och bad om en bokningsbekräftelse på min resa vilket jag skickade till dem på mail. Idag när jag skulle hämta ut mitt Visum så ramlar en lapp ur kuvertet - "Your visa application is incomplete. Please correct and return as soon as possible". Ja, vad ska vi tro att de frågar om då? Om ine en kopia på bokningen av resan.

Rasande ringer jag till dem och frågar vad som gått fel för mig denna gång och varför de ber om en sak som jag redan skickat in. Till svar får jag då att under den perioden så bestämde sig TTservices AB att skicka tillbaka alla ofullständiga visumansökningar men alla hann inte skickas tillbaka utan de "skarvade" i mitten - Och där låg förstås jag! Hon beklagade så mycket över att de gjort fel men som jag sa förut, vad hjälper det mig?

Varför ska allt skita sig för mig? Mitt vaccin kommer inte gå (som jag hade tänkt) på 2500 utan på 3700kronor istället. Jag hoppas jag hinner få tillbaka mitt visum innan jag far också. Allt blir fel - ALLT!


Kommentarer
Postat av: Sandra

Jadu har en massa otur du just nu men tänkt efter det här kan de ju bara bli bättre! :D



Inte undra på man aldrig får tag i dig!

Postat av: Sandra

Du vet att SVTplay eller alla andra svenska kanaler inte visar sina klipp om man är utanför Sveriges gränser! :D Redan provat serru.. haha

2009-10-08 @ 19:05:20
URL: http://sossandraschauman.blogg.se/
Postat av: Ramona

Herregud... Hoppas allt löser sig till slut ändå! :)

2009-10-08 @ 22:02:43
Postat av: Charlotta

Det är ju bara att ta det onda med det goda, right ?.. Det är jobbigt, drygt och dyrt nu.. men när du ligger där på stranden i Indien är det inte så pjåkit ;) Btw Köp kuddfodral i Indien de är billiga och HUR snygga som helst;)

2009-10-09 @ 02:42:23
URL: http://beingcharlie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback