Födelsedagspresentsök

Det har varit en lång dag idag må jag säga. Huvudvärk, snuva, hosta och trötthet är bara några av de saker som jag upplevt under timmarna i skolan men det var bara att härda ut till efter seminariumet.

Efter skolan var det dags för mig att ta mig till en leksaksaffär för att hitta en present till min gudson Milo. Det må låta enkelt men måste säga att det uppdraget var nästintill omöjligt! Kom in i affärer och söker mig då fram till hyllan med leksaker för små barn. För det första finns det hur mycket olika leksaker som helst och de mesta är i grund och botten samma sak. Vissa blinkar, vissa rör sig och vissa spelar ljud. Sedan finns det alla de som innefattar alla de olika sakerna och det skapar frustration i mig. Vad vill han ha? Ska det blinka? Ska det blinka och låta? Ska det låta och röra sig? Ska det låta, röra sig och blinka?! Det blir ju raketforskning av hela faderullan!

Sedan kan vi bara komma till priset på alla dessa leksaker. Det mesta kostar mellan 200-400 kronor! Ska småbarns föräldrar eller panka gudföräldrar ha råd med detta? Vad hände med det hederliga "ta en kotte och några pinnar och gör en ko?". Tillslut hittade jag iallafall en sak och nu är det bara att hoppas att han gillar den. Den blinkar, det finns knappar och den låter (alltså kan den driva Marlene och Johnny till vansinne).


Kommentarer
Postat av: Sandra

Ja inte fan äre billigt med leksaker inte!

Postat av: Marlene

Hahaha!! Du har alltså köpt något som vi absolut inte köper själv. Men det är bra! Lite roligt måste man ju få ha, och driva föräldrar till vansinne, det hör bara till! ;) Nu har vi STORSTÄDAT lägenheten, bara för din skull. Så nu är det fint här hemma så du kan njuta för fullt. Det kändes inte så mysigt att ta hem folk med fulla soffan av leksaker, gammalt dreggel på golven och flera tvättkorgar med tvätt. Nu är du så välkommen! :)

2009-10-15 @ 22:43:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback