Bröllopsfotografen

Idag vaknade man upp till ännu en regnig, dyster och ångestfylld söndag. Imorgon börjar en ny vecka med nya uppgifter och ännu ett steg närmare den stundande tentan. Man har som lite ångest när man inte läst så mycket som man kanske borde gjort. Istället har man fått för sig att det är mycket viktigare att ta hand om sin virituella farm på facebook och självklart även min otroligt fina resturang. Kan man bli mer patetisk?

Idag blev jag iallafall bjuden på bio vilket verkligen var jättesnällt! Det var precis det som behövdes en tråkig söndag som denna. Vi for och såg bröllopsfotografen av Ulf Malmros. Den handlade om Robin som kom från Värmland och aldrig någonsin tänkt sig ta sig ifrån sin varma, goa och illaluktande stad. Men iallafall måste han ta sig till Stockholm och fota ett överklassbröllop och där var karriären igång.

Jag trodde att filmen skulle vara mycket roligare än var den var och jag tror att många som sett den tycker som jag; att det är en ganska mörk film. Visst, den hade sina stunder som var roliga men i själva verket var den ganska ångestfylld och sorgsen (i en positiv bemärkelse). Filmen var faktiskt rikigt bra och gick i riktig Ulf Malmros-känsla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback