Uppdatering fran solen

Nu ar det ett tag sen jag skrivit men har inte varit pa internetcafeet nagot. Hoppas ni har overseende. Vill ladda upp bilder ocksa men det ar ett himla arbete for det sa det blir inte nu heller. Men manga kort och filmer ar tagna! Det har varit nagra regniga dagar sen sist (typ tre) men nu ar solen, varmen och fukten tillbaka. Sa, vad har jag gjort sen senast?

Jag har besokt Rock Fort Temple har i Indien. Det ar ett hindu-tempel som ligger mitt i Trichi. Det ar byggt ovanpa ett berg vilket ar lite speciellt (ni borde googla det). Sen har vi idag varit pa ett annat Hindu-tempel som tydligen ska vara ett av indiens storsta. Det var verkligen haftigt att ga runt dar, klappa elefanter och se praster be for de doda. Det ar en mycket speciell upplevelse.

Annars har vi varit pa ett hem for blinda kvinnor. De var verkligen en inspirationskalla! De kan gora hur mycket som helst utan att se och klarar det galant. Tillexempel sa skrev de, vavde mattor, gjorde rokelser oich fixade stolar i olika farger och monster. Hur lyckas de?!

Igar var vi aven pa ett alderdomshem och jag hade inte langt till tararna. Alla var verkligen jattegulliga, valsignade oss hela tiden och ville hela tiden rora oss. Man markte att de saknade en mansklig kontakt med nagon och de sken verkligen upp av alla kramar och annat de fick av oss. Det har nog varit den basta trippen hittills! Vi var aven pa ett behandlingshem for alkoholister. Det var kanske inte jattespannande men enda larorikt. Behandlingen var pa knappt 30 dagar och de bodde pa hemmet. Efter det besoket spelade vi volleyboll med dem och jag kan ju saga att vi INTE vann.

Annars har vi varit pa hotellet idag och igar och badat och solat. Varit riktigt harligt och det behovs i den har varmen som man sa gott som smalter bort i.

Nagot jag fortfarande inte kan forsta om detta land (eller stat som Tamil Nadu ar) ar att det ar sa smutsigt overallt! Ligger skrap i hogar overallt och nar man ar ute sa sitter man bara och vantar pa en vidrig och rutten stank som ska na nasan. Ni forstar nog inte hur skitigt det ar! Man kan till och med se folk sitta och bajsa/ kissa pa gatan! Folk har bryr sig liksom inte om att det ar sa skitigt utan fortgar med sina liv.

Den galna trafiken har man iallafall vant sig med. Det ar inte alls lika jobbigt som tidigare och jag tycker heller inte att det tutas lika mycket som forr (men det gor det nog). Man borjar val vanja sig antar jag och jag kommer nog sakna allt tutande nar jag kommer tillbaka till Sverige.

Vi har aven bestamt vad vi ska gora pa var lediga tid efter programmets slut. Vi aker natttag till Kerela och aker upp till bergen dar for att ga pa safari och rida elefant. Sen ska vi ta oss ner till Backwaters och efter det tar vi en tripp till Goa dar vi stannar resterande tid innan vi atervander till Chennai och det langa flyget hem till Sverige.

Har har ni det i Sverige/England da? Jag ar dalig pa att svara pa mobilen men det ar for att det ar snordyrt att skicka sms. Men jag laser alla och blir verkligen glad av att ni hor av er! Sjalv har man brant sig idag sa man ar lite om i kroppen och jag saknar svensk mat. Tanka sig att jag langtar till pulvermos och kokt korv!

Kommentarer
Postat av: Ramona

Vad intressant allt låter som ni för besöka och vad roligt att gå på safari!! :D

Här hemma är det mest regnigt och trist, NJUT av solen Annica! Synd att du inte kan lägga upp bilder, hoppas det kommer snart så man får se hur det ser ut :) Ha det bäst!

2009-11-19 @ 11:49:58
Postat av: Sandra

Va roligt att du äntligen uppdaterat! Shit jag är så avis på dig att jag blir tokig! Jag vill också klappa elefanter och beöka tempel uppe i bergen! Och där du kommer hem så är jag redan hemma! :D



Jag hittade något på primark idag som det skrek Annica om! haha Finns en bild på min blogg iaf.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback