Indien - en helt ny varld!

Nu ar man framme i ett otroligt fuktigt Indien. Jag hoppas att ni har overseende med att det inte blir nagra bilder idag. Jag har inte med min kabel till kameran just nu sa alla underbara bilder far vanta.

Resan gick bra trots det korta bytet i Bryssel. Vi var forsenade fran Sverige sa det blev en enorm springmarsch genom flygplatsen som aldrig verkade ta slut. Man var nastan nara pa att ge upp nar man sprang dar men vi kampade pa och kom tillslut fram (svettiga som bara den) till planet som skulle ta oss till Indien. 

Efter manga timmars resande landade vi antligen i Indien och det forsta som slog mig (forutom den otroliga varmen och fukten) var hur mycket folk som stod utanfor. Trots att klockan passerat midnatt for ett bra tag sedan sa stod det anda hundratals manniskor utanfor. Det var en marklig upplevelse. Sedan var det "bara" att forsoka hitta Santhanam for att ta oss till bussen som skulle ta oss vidare till Trichy.

Bussresan var hemsk. Guppigt, varmt, fuktigt och trangt. Vi fick sitta sa gott som i knaet pa varandra i sex timmar medan man skulle forsoka sova. Aven nagot som ar speciellt for indien ar deras forkarlek till att tuta i trafiken. De tutar nar de VILL  kora om, de tutar nar de KOR om och vid alla andra tillfallen. De tutar alltsa hela tiden sa jag kan lova er att det var inte latt att forsoka sova.

Nar vi antligen kommit fram till Trichy (den lilla byn med 1miljon invanare). var det dags for valkomstcermonin. Vi fick blommor runt halsen och den oblegatoriska pricken i pannan. Sen var det dags for dans och musik i tradgarden.

Har ar det valdigt valdigt fattigt och smutsigt vill jag lova. Ligger skrap overallt och folk gor "sina behov" mitt pa gatan. Trots det kan jag inte lata bli att bli foralskad i detta land. Manniskor och djur lever i harmoni med varandra och folk forsoker vara positiva i denna harda miljo. Folk sover pa gatan och utanfor sina affarer vilket ser lite konstigt ut. Aven vi har folk som sover utanfor varat hus for att skydda oss mot manniskor. For att vi ar vita forsoker folk att komma at oss (inte i negativ bemarkelse utan de vill se oss). Man marker att de antingen hyser en stor respekt for oss och tar hand om oss som deas egna "skatter" eller ser pa oss med en konsig blick.

Igar var vi och handlade saris och andra klanningar som ar indiska. Ska bli roligt att fa borja anvanda dem snart! Allt ar ocksa otroligt billigt har. Saris (vilket ar finklader) gick pa ungefar 100 svenska kronor! Kommer helt klart bli en del shopping!

Nu ska jag ut i varmen igen pa shoppingtur. Hoppas ni alla har det bra dar hemma!

Kommentarer
Postat av: sofie

Kul att läsa hur det är där =) Kommer verkligen att kika in här på bloggen många ggr så fortsätt skriv. Intressant att läsa =D Hoppas du har det jätte bra!! kramkram

Postat av: Cecilia

Åhh, det låter hur härligt som helst. Jag är avis. Det ska verkligen bli kul att följa med dig på din resa i Indien.

2009-11-11 @ 14:27:44
URL: http://hemmahosjag.blogg.se/
Postat av: Ramona

skönt att höra att du är välbehållen! här hemma kommer det snö lite emellanåt :P sola åt mig! :)

2009-11-11 @ 15:38:31
Postat av: pappa

Va kul du verkar ha, Här är det lite lugnare......

2009-11-11 @ 16:17:47
Postat av: Therese G

Äntligen får vi höra nåt ifrån er!!

Gud av avis jag blir på hur härligt ni verkar ha det!

Ska bli så spännande att följa era äventyr. Hoppas det är bra med er alla! Hälsa resten en stor kram ifrån mig! :)

2009-11-11 @ 18:51:29
Postat av: Sandra

Äntligen kom inlägget jag väntat så länge på! haha

Resan lät ju riktigt hemsk men det är kanske värt de.

Vi hade 9 plus idag och uppehåll men molnigt så jag är nöjd. haha

Hoppas du har det bra så syns vi om en månad hemma i kalla Sverige! :D

2009-11-11 @ 20:30:17
URL: http://sossandraschauman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback