Den är här!

Japp, nu är det klart. Sommaren är över och vi ser nu fram emot ett halv år av ishalka, snöoväder, kyla och kalla tår. Men vi ser även fram emot anledningar att tända ljus, varm chocklad i pulkabacken och en mysig jul. Allt har ju sina positiva och negativa sidor antar jag.



Iallafall vaknade jag imorse och gjorde min vanliga procedur. Åt lite frukost, tittade på nyheterna där de berättade att vintern kommit till södra sverige (och jag satt där under mitt täcke och tänkte: "Suckers! Här är det fortfarande höst), gick och duschade och startade datorn. Sen till min fasa ser jag att någon publicerat en bild på första snön som mötte henne imorse. Jag tar då ett skutt från stolen till fönstret och ser att det är sant. Utanför fönstret ligger ett tunt lager snö på marken. Vintern är här.

Kommentarer
Postat av: Sandra

haha who´s the sucker now?! :D



We har strålande sol blå himmel och 12 plus grader i skuggan! :D

Postat av: Charlotta

Samma I USA. 12° i skuggan och det liknar inte ens vinter. Här är det bara en färgglad höst:) Ska bli 17° på söndag t.o.m :) Nu kan man säga att det är riktigt skönt att inte bo i Sverige !



Du får ha det så himla bra på resan!!

2009-11-06 @ 04:26:00
URL: http://beingcharlie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback