Skrivkramp

Jag har en enorm idéetorka nuförtiden vill jag lova er alla. Jag har märkt att min bloggs inlägg blivit sämre och sämre med tiden och allt fler "detta har jag gjort idag"-inlägg har börjat invadera min annars så tankefulla sida. Vill ändra på detta men idéetorkan som jag lider av har börjat smitta sig ner till fingrarna och bloggen har blivit lidande.

Men vad ska jag skriva om? Mia vardagsbetraktelser som jag gjorde förr? Har mitt vardagliga liv gått och blivit befriad från alla de tokiga människorna jag mött, befriad från alla känslor som jag känner och befriad från alla spontana saker som sker i mitt liv? Eller är det bara jag som inte ser dessa saker längre? Är det bara det att jag känner mig mer och mer hämmad att skriva om alla dessa saker som jag vill skriva om när man ser att besöksantalet ökar? Vilka läser? Vilka reagerar på det jag skriver? Ja, frågorna är många.

Men jag ska försöka börja ta tag i min blogg igen och försöka att öppna mina ögon och se det som egentligen finns runtomkring mig. Jag vet att tankarna är kvar, att människorna är kvar och att alla dessa fördomar som man har om folk är kvar. Det är dags att bege sig ut i världen igen!

Kommentarer
Postat av: Sandra

Ja! börja skriva igen!

Postat av: Honungspojkens mamma

Vilken fin blogg du har! Hoppas att du snart återfår skrivarlusten.



Tack för att du skrev så fint hos mig. Och för att du skrev så klokt om vad de barn som du har jobbat med har gett dig. Kram

2009-05-20 @ 03:07:40
URL: http://honungspojken.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback