Mina jobb

Ja, imorgon är det lördag. En dag som för många betyder party, filmkväll, vara med vänner eller helt enkelt myskväll med sig själv framför Robinsson 2009. För mig betyder morgondagen jobb och sen en tripp till mamma där jag troligtvis kommer åka på lite mer jobb eftersom de renoverar lägenheten men vad gör det? Bara kul att hjälpa till.

Tänkte passa på att skriva om mina jobb som jag har nu utanför skolan såklart. Har för närvarande två jobb med har ansökt om ett tredje som kommer börja om några månader.

Garderobiär på Folkets park
Detta var mitt första jobb som jag någonsin haft. Jag började jobba här redan i gymnasiet och "kom då in" eftersom min pappa redan jobbade där som vaktmästare. För de som inte vet vad folkets park är här i Övik så bjuder det på all möjlig underhållning. När det inte är 15års disco eller gymnasieparken kan det vara pensionärsdans, Pub & Club, underhållning för de allra minsta eller annats som har med underhållning att göra. Jag står iallafall i garderoben där och jag älskar det! Jag får möjligheten att träffa en massa roliga människor genom det jobbet eftersom ingen är rädd att prata med oss och vi är inte rädda att prata med dem. Genom detta jobb känner iallafall jag att jag blir mer framåt och jag mår riktigt bra efter en full kväll i garderoben!

Personlig assistent
Detta är ett jobb som jag redan skrivit om en massa men jag gör det igen. Jag jobbar som en personlig assistent till en liten flicka här i Övik. Detta är ett jobb som jag hatade förra sommaren och sa då till mig själv att jag aldrig skulle återvända till denna flicka. Men Efter ett tag insåg jag att denna flicka fick mig att växa något otroligt! Jag jobbade här precis när jag och mitt X gjorde slut och ni alla vet hur man kan må då. Man är nere, tror sig inte klara något och allmänt deppig. Flickan A fick mig att hålla igång, utmanade mig och fick mig att se att jag klarar faktiskt av saker bara jag vill.

I detta jobb ingår det mesta. Jag håller koll på syre/pulsmaskiner, sugsonder, hostmaskin, knapp på magen och en massa annat. Och inte ska vi heller glömma Flickan A som är som vilken annan ung tös som helst. Hon vill ha saker att göra hela tiden, stå i centrum, lyssna, speja och ja, allt! Det är full rulle vill jag lova!

Samtalsperson på Röda korset
Detta kommer bli mitt tredje jobb och jag ser fram emot att börja. Detta kan ses som ett mini-socionom jobb. Jag kommer sitta i en telefon hela dagen. Dit kommer människor som vill prata om något med någon att ringa. Det kan alltså handla om vad som helst och här kommer verkligen mina kunskaper inom samtal att sättas på prov. Det ska bli spännande iallafall!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback