Flörta - talang eller ?

Nu sitter man här efter ännu en utgång och ber redan här om ursäkt för eventuella stavfel. Jag sitter och funderar lite på om det bara är jag eller om utgångarna blir sämre och sämre? Var har jag mina danspartnar Marlene och Sandra och var finns alla roliga människor som man vill möta?

Som ni kanske märker och förstår var denna utgång inte heller något att hurra för. Utgångskvällarna tenderar till att bli mer och mer som ett irritationsobjekt med fulla kompisar som stampar en på fötterna, ett alldeles för trångt dansgolv och en himlarns massa desperata människor.

Något jag la märke till ikväll är kvinnors flörtvana. Vi tjejer är minst sagt urusla flörtare om vi ska jämföra oss med de flesta killar. Killarna dansar coolt fram till tjejen och kollar in "bruden han har framför sig". Den scenen känner vi alla igen. Men hur gör vi tjejer? Shakear extra mycket med höfterna och putar med rumpan som värsta hönan? Jo. Hur gör vi annars då? Söker ögonkontakt, spelar svårfångad och ger ett leende då och då?

Märkte av detta så väl ikväll på dansgolvet då hälften av kvinnorna där ålade efter "sitt byte", vägrade släppa denna ur sikte och försökte med alla medel att "vara hönan i tuppens ögon". Själv tycker jag (och har alltid tyckt) att flörta på krogen än en misslyckad metod och vill nu hylla flörtandet på allmänna platser. Vems dåliga dag kan inte förbättras till en bra då en söt kille ger en ett leende på stan, att man får höra att man är fin i håret eller ögonkontakten med en främmande person på ett fik? Det är mer sånt Sverige behöver!

Godnatt allihopa. Nu kryper jag till sängs!

Kommentarer
Postat av: Sandra

Ja jag är här i Oxford. :P



http://www.youtube.com/watch?v=xAXEsPnvOmY



haha Äh nu känner man ju igen sig numera går jag efter namnet "hönan".. haha :P Nog för mina senste kille är från en dejtingsite..

2009-05-24 @ 12:01:55
URL: http://sossandraschauman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback