Ett födelsedagsbarn

I lördags hade vännen och klasskamraten Sofia sin födelsedag och det skulle självklart firas med buller och bång. Jag och Emelie hade lyckats att smussla in tre presenter till Sofia i våra kassar. Det är inte alla som lyckas köpa födelsedagspresenter till en person när hon själv är med i affären. Men vi lyckades att inhandla presenterna och de fick hon idag. Inslaget i ett fint rosa papper ala Emelie och Annica.

Vid femtiden begav sig både jag och Emelie till födelsedagsbarnet och fick smaka på en god chockladtårta medan hon öppnade de tre presenterna. Ena var det ett par svarta glasögon där det stod COOL. OOna i ordet var alltså själva glasen för ögonen. Tanken var att hon skulle ha dem när vi skulle bowla men vi kom fram till att det skulle bli allt för mörkt så det fick vara. Hon fick även en tantbadmössa som var turkos med blommor på och tofflor i form av ankor.

Klockan sex var vår bowlingbana bokad och det var riktigt kul att bowla med dessa töser. Även Sofias syster var med. Första serien blev det rekord för mig med hela 143 poäng! Helt otroligt. Så bra har det aldrig gått. Andra serien bör vi inte ens prata om då jag enbart fick 53 poäng på en hel serie. Förstår nu hur dåligt det var?




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback