Dagen i ord

Vaknade imorse och tänkte ännu en gång "Thank God, it's friday!" och sen kom jag plötsligt på - jag jobbar imorogn. Det blir ingen helg för mig inte men jag får försöka överleva ändå. Hade ändå turen att kunna bestämma själv när jag ville börja och sluta jobba imorgon och det är ju skönt!

Men annars började jag som vanligt dagen med en promenad i solskenet in till stan och skolan. Det som väntade var en riktigt upphetsande föreläsning om inplementering, EU och alla det saker som ingår där. Ska lova er att det är mer än vad man tror och nu är man nästan full med kunskap om det kommande valet. Visst ska ni rösta?

Efter den fyra timmar långa föreläsningen träffades jag och basgruppen för att diskutera födjupningsarbetet som ska skrivas snart och gruppen var ganska eniga om att skriva om misshandel. Då skulle någon ta barn-, en annan kvinno- och nästa mansmisshandel osv. och jag hoppas nästan att jag får ta barn eller något annat som jag ännu inte behandlat. Har redan skrivit om kvinnomisshandel och mansmisshandel handlade mitt examensarbete om i Brottsofferkunskaps-kursen jag gick i umeå. Men iallafall bestämde vi inget så allt är fortfarnde öppet och diskutabelt.

Påbörjade tillslut min promenad hem till min lilla lägenhet igen och det första jag gjorde när jag kom in var att slänga mig på sängen. Och Totoro är då inte sen utan hoppar upp på min mage och lägger sig där. Ni andra kattägare där ute vet hur avslappnade det kan vara att ha en spinnande katt på magen så det tog inte lång tid innan jag somnade till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback